Op reis Marco en Nadine

Banos

Eigenlijk zijn we daar al niet meer...We zijn namelijk net aangekomen in Latacunga..

De plannen die we hadden in Guayaquil om één nacht te blijven hebben we gedaan. Het spijt ons om te zeggen, maar we vonden het echt verschrikkelijk.
Het hostel dat we hadden gereserveerd zou rustig gelegen zijn, nou niet op vrijdagavond...Tot 3 uur 's nachts kwamen van alle hoeken en gaten muziek en geschreeuw...Dus wij de volgende ochtend, eigenlijk zelfde dag onze tas gepakt en naar het busstation gegaan.

We hadden besloten om niet naar Riobamba te gaan...de trein (Duivelsneus) reed niet dus zagen wij geen reden om te blijven, dus wij naar Banos. Er gaan rechtstreekse bussen naar Banos, maar wij lieten ons te snel overhalen om een bus via Ambato te nemen..Very good price $ 6,00 pp.
De rit naar Ambato zou zo'n 5 uur duren en dan nog een uur naar Banos. Dan zouden we ongeveer omn 15.00 uur in Banos zijn..dus niet..De rit duurde 7 uur, maar wel door het mooie berglandschap van Ecuador. Gelukkig was de politie erg behulpzaam in Ambato en konden we direct overstappen.
Om 18.00 uur kwamen we aan in Banos.

In Banos was het echt mega druk en de taxichauffeur wist ons te vertellen dat alle accommodaties vol waren...ehhh, wij hebben niets gereserveerd...we zagen de bui al hangen. Op naar het eerste hostal..Santa Cruz (tip), bleken gewoon nog een tweepersoonskamer met badkamer vrij te hebben. Had gewoon zo moeten zijn. Omdat het al 19.00 uur was hebben we onze tas neergezet en zijn naar een restaurantje gegaan dat Marco opviel toen we er langs reden...Casa Hood...leuke tent, we zijn er iedere avond wezen eten.

Toeristen die naar Banos gaan, gaan voor de vulkaan, maar ook voor de warmwater baden..Die warmwater baden hebben wij dus niet gedaan...wij hadden al genoeg bacterien gehad!!!
Wel hebben we een wandeling gedaan, maar door de regen die viel hebben deze eerder afgebroken...
Die vulkaan is wel interressant, helaas hebben wij hem door de bewolking niet gezien. Hij is nog steeds actief en staat op scherp. In de hostals en toeristeninformatiecentrum word je wel met folders gewezen op het evacuatie plan. Reisburo's ter plaatse maken er ook gebruik van om je te laten geloven dat je lava ziet, maar dat is dus niet zo...

Goed en vandaag zijn we naar Latacunga gegaan (dit ligt op 2800 meter ) 1000 meter hoger dan Banos en de Cotopaxi hebben wel al gezien!!!! Waanzinnig....

Vandaag gaan we effe kijken wat we hier gaan doen...Tot snel weer

Kim

Hey Marco en Nadine,
Wat een avonturen allemaal!!!.... wel heel leuk dat we van zo'n grote afstand mee kunnen genieten.
Heel veel plezier verder en ik kijk nu al uit naar jullie volgende bericht.

Groetjes Kim

Yvonne & Ton

He Marco en Nadine, klinkt goed allemaal! En het ziet er prachtig uit op de foto's. Maar waarom is er geen foto waarop jullie lekker kluiven op een cavia???!
Veel reisplezier nog!

Alexandra

Leuk om jullie verhalen te lezen. Heb Bart ook aangemeld op deze site..hij was toch ook wel erg nieuwsgierig naar jullie belevenissen. Wij zijn aan het aftellen voor Kenia, nog 5 daagjes!!! jullie horen...lezen...hoe het is geweest. We will let you know!

Loes Verdoorn

Hoi Marco en Nadine,

Prachtige fotos van Equador, en bizar van die cavia's!!! Hebben julle ze al geproeft?! (hihi). Geniet er van en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!!

xxxx

Afke

Hey Nadine en Marco!
Ik heb jullie site gevonden, hoor! Leuk om jullie verhalen te lezen: leuk geschreven. En zo mooi om nog weer even de Galapagos foto's te zien. Geniet van Latagunca, maar vooral al het moois in de omgeving en ik lees het volgende verhaal wel weer!

groetjes Afke

Marijke

Hoi Nadine en Marco
Wat een prachtige foto's.
Ik heb de bosatlas erbij leggen zodat ik kan vinden over welk gebied jullie het hebben.
Het is boeiend om het zo te volgen.
Ga maar door met schrijven en mooie foto's maken.
Geniet er maar van.
Groetjes tante Marijke

Gertjan, Mariska, Robin en Timo

Heeey, nog zo kort onderweg en nu al zoveel te vertellen en te laten zien.... Dat beloofd nog veel leesplezier voor ons en veel foto's om te bekijken! Heel leuk en apart om jullie zo te kunnen volgen....
De jongens vinden vooral de foto's van de dieren mooi!!! Die foto van de geroosterde cavia's hebben ze nog niet gezien!!! Hahahahaha!!!

Groetjes en een kus van de jongens!!

kelly wielink

Hoi Marco en Nadine,

Wat gaaf een wereldreis!!!
ik heb jullie verhalen en foto's al even zitten bekijken gaaf hoor zoiets staat ook nog wel op ons verlanglijstje hihihi.
Wij zitten nu zelf al voor 4 maanden in India ook echt een super ervaring als jullie willen kunnen jullie ook onse foto's en verhalen lezen op kellyensven.waarbenjij.nu

maar ik blijf jullie wel volgen op de site leuk.

Nou heel veel plezier en dat jullie maar veel mooie en leuke dingen kunnen doen en zien.

Groetjes xxx kelly

Tante Elly

Hoi Nadine en Marco,
Ik vind het heel leuk om jullie reisverslag te volgen.
Jullie hebben in de afgelopen 2 weken al heel wat meegemaakt.
Het lijkt mij een hele ervaring om het allemaal mee te maken, maar je moet wel weten waar je overal terecht kunt.
Nou, jullie weten het wel, want jullie stappen gewoon op iedereen af om het te vragen, goed hoor.
Nog heel veel reisplezier, ik blijf jullie volgen.
Groetjes vanuit De Lier