Op reis Marco en Nadine

Adios Ecuador..Bienvenido Peru

We hebben gisteren Ecuador verlaten....

Natuurlijk hebben we de laatste dagen niet niks gedaan. Het hoogtepunt was zeker wel het mountainbiken van de Cotopaxi...GEWELDIG...en we hadden helder weer.

Omdat wij nog in Latacunga waren en dit ongeveer een half uur van het nationale park vandaan is hebben wij in de ochtend nog lekker kunnen ontbijten. Met de taxi en bus kwamen wij daar om ongeveer om half 9 aan. De afgesproken tijd. Na een half uur begonnen we eigenlijk wel een beetje te zweten. Is het goed doorgekomen dat wij vanaf Latacunga zouden komen. Uiteindelijk kwam daar een jeep van de biking dutchman..twee mensen in Quito waren niet op komen dagen????

Goed het avontuur kon beginnen. Met de jeep werden we naar een hoogte van bijna 4600 meter gebracht. Bijna tot aan de sneeuwgrens van de vulkaan.
Het waaide er hard en hierdoor zijn we lager gestart met de afdaling.
Met de fiets over een weg van steentjes, keien en zand met voor je de vergezichten...Je moet het gewoon gedaan hebben!!! Na ongeveer 3 uur fietsen exclusief lunch kwamen we beneden aan op een hoogte van 2800 meter.

Na de tour werden naar Quito gebracht en hier hebben we nog twee nachten doorgebracht.
We sliepen in een hostal tussen Newtown en Oldtown en dit hostal was in het bezit van een zwitsers bistro, we hebben echt heerlijk gegeten!!!

Gisteravond hebben we dan echt Ecuador verlaten en zijn naar Lima gevlogen, waar we nu zijn.
En we weten het, we zitten weer in de stad, auto's maar vooral heel veel toeters de hele dag door!!!

Het hotel waar we verblijven is echt heel erg antiek en stamt uit 1924. Het heeft een geweldige ligging in de oude binnenstad van Lima. Prima om te verbijven, alleen missen we de gezelligheid van een hostal wel. Gaan zo dus maar televisie op de kamer kijken!!!

Morgen vertrekken we vroeg uit Lima voor de treinreis naar Huancayo, wat ontzettend mooi blijkt te zijn.

Jullie horen snel weer van ons xxx

aad-riny@hotmail.com

Hallo, Marco en Nadine,

Ik vind het heel leuk om het reisverslag van jullie lezen. Annemarie vertelde mij over de site.
Het is wel een hele ervaring om het allemaal mee te maken. Ook die geweldige foto's echt super.
Nog heel veel plezier en dat jullie nog veel mooie dingen mogen zien. Goeie reis verder.
Groetjes van ons uit Nootdorp

Arlette en Sander

Alweer een verhaal! Leuk om jullie zo vaak te kunnen volgen. Zijn benieuwd naar de foto´s van de treinreis van Lima naar Huancayo,de hoogste treinrit ter wereld. Moet echt een mooi traject zijn; besneeuwde bergtoppen, dalen, rivieren, tunnels.....
Wij hebben trouwens jullie kaartje uit Ecuador vandaag op kantoor ontvangen. We zullen hem een mooi plaatsje geven.
Groetjes....

Leen en Aad

Hey luitjes, mooie verhalen weer! Heel veel plezier en geniet van die mooie treinreis! We zien de foto's met smart tegemoet ;-)
Dikke kus van ons

Tessa

Mooie foto's weer! Lief dat jullie aan mijn verjaardag hebben gedacht!
Zoals Arlette al zei; het eerste kaartje hebben we binnen, we kijken uit naar de volgende, komt de deur toch nog vol! hihi

j.c.m.steijn

Kan wel zeggen, geloof ik, dat jullie het heel erg naar je zin hebben en meer van daar genieten dan wij hier van regen en wind. Heb gisteren zelfs de open haard aangehad en na wat regengespetter zijn mijn botten vast komen te zitten. Leuk dat alles zo goed gaat. Geniet ervan en hou ons op de hoogte.
Groet uit een koud Nederland.