Op reis Marco en Nadine

ter land, langs zee en in de lucht

We zijn nu al weer een week in Peru en de tijd vliegt. Op het moment zijn we in Nazca waar we onze tijd moeten vullen voor de bus die vanavond vertrekt naar Arequipa.

Zoals gezegd zijn we vanuit Lima vroeg vertrokken voor de treinreis naar Huancayo. De één na hoogste treinreis van de wereld. Over bruggen en door tunnels met als hoogste punt een treinstation op 4781 meter, wat wel het hoogste treinstation van de wereld is.
Het was een mooie reis, maar we hadden geen wow gevoel. We missen de witte toppen op de bergen, deze hebben we hier nog niet gezien.

De volgende ochtend was het heerlijk weer en hebben we besloten om en tour te doen door de Mantoro Valley, waar Huancayo gelegen is. De valley staat bekend om zijn vele handwerken, zoals weven en het bewerken van kalebassen.
Het laatstewas mooi om te zien.
Het hoogtepunt van de trip was echter wel de lunch. In het weekend komen de Peruanen bijeen en eten pachamanca...dus wij ook. Een groot gat in de grond waar het vuur wordt gemaakt, dan een laag stenen. Als eerste worden de aardappels er ingelegd, weer een laag stenen, dan de groente, weer een laag stenen en als laatste het vlees (kip, varken, schaap) en dit wordt afgedekt en laten ze vier uur staan. Hierna wordt alles met de hand op één bord gesmeten en smullen maar (zonder bestek uiteraard), het was bizar, maar smaakte nog goed ook!!!

Bij aankomst inHuancayohadden besloten dat we drie nachten zouden blijven en wij dus op zondag naar de busterminal voor ons busticket terug naar Lima. Helaas bleken de bussen vol op maandag, lang weekend, dus hadden we alleen nog de mogelijkheid voor die avond of dinsdag,dan maar met de nachtbus!!! De stoelen waren echt geweldig, zetels met een kussentje en een dekentje. De busreis was echter te kort om lekker te slapen.

In Lima waren we toch wel heel nieuwsgierig naar de wijk Miraflores, dus daar zijn we nog een nachtje gebleven. Miraflores is echt niet te vergelijken met de oude stad. Moderne winkels en appartementgebouwen langs het strand. Wel heel leuk om gezien te hebben.

Maar nu zijn we dus in Nazca, waar het nu feest is. Het is de week van heilige Guadeloupe. Dus de plaza de Armas is versierd. Gisteren was de processie van de heilige.
De kermis is achter ons hostal...erg leuk allemaal.

Maar waar Nazca om bekendis, zijnde Nazca lijnen...Eeuwenoudemysterieuze lijnen in de grond...We twijfelde ontzettend om met het vliegtuigjeover delijnen heen te vliegen, we zullen de redenen jullie niet vertellen. Maar we hebben het toch gedaanen we hebben er geenspijt van, een hele mooie vlucht.

We vonden de reis zo en zo heel erg mooi van Lima naar Nazca, door de duinen en langs de zee,droog, maar ontzettend mooi.

En nu gaan we vanavond dusnaar Arequipa, bekend om de Colca Canyon ende condor.
We zijn benieuwd...tot snel xxx

Leen Winterpeen ;-)

Dag luitjes, wat ziet het er weer leuk! Jullie maken echt veel mee zeg, het lijkt zelfs nog wel of jullie het druk hebben! ;-) Hier gaat alles goed, het zonnetje schijnt weer dus dat is altijd lekker. Naath, ik mail je nog ff op je eigen mailadres! Heel veel plezier en dikke kus aan jullie 2 ;-)) Dikke kus van ons

Alexandra

Toch maar de Nazca lijnen bezichtigd vanuit de lucht? Dacht idd dat jullie dat echt niet gingen doen ;-)
Wij zijn gisteren terug gekomen uit Kenia en het was echt super gaaf! Zoveel beesten gezien, uiteraard de gehele big 5, en zoveel afwisseling tijdens de verschillende parken. Was wel erg vermoeiend, elke dag om half 6 de wekker.
Verder had bart nog een champagne ontbijt geregeld op mijn verjaardag ( nog bedankt voor jullie e-card). het ontbijtje werd op mijn kamer bezorgd door 10 zingende en trommelende afrikanen!
Ben benieuwd naar jullie verdere belevenissen!
xxx

je broer