Op reis Marco en Nadine

Nieuw Zeeland Noordereiland

We zijn nu over de helft van onze reis en we hebben totaal niet het gevoel dat we al meer dan 11 weken aan het reizen zijn...de dagen vliegen wel voorbij...maar je hebt er voor je gevoel nog zoveel in het vooruitzicht..

Maar goed we zijn dus nu in Nieuw Zeeland en onze eerste indruk is goed...We zijn begonnen in Auckland en dat is een stad...niet heel veel te bieden...we hebben er wel leuk gegeten aan de haven, waar we werden bediend door een Nederlandse...zo grappig, zo ver van ons koude kikkerlandje..

Na een dagje Auckland hebben we ons omgeschoold tot astronaut en onze spaceship opgehaald, ons huis en vervoer voor de komende weken...we gaan echt kamperen.. Omdat we nog steeds op budget zitten zijn we met de bus naar het afhaalstation gegaan. We hadden net zo goed kunnen lopen, want we hebben 3 kwartier op de bus gewacht...Maar uiteindelijk na de uitgebreide uitleg bij het verhuurstation konden we op pad..

Onze eerste bestemming was het noorden van Nieuw Zeeland (Northland). Omdat we even moesten uitvinden hoe het werkt met de campings en hoe we onze spaceship ombouwen tot slaapplaats hebben we maar een klein stukje gereden...En het viel alles mee en hebben heerlijk geslapen de eerste nacht..Ook al zijn de nachten hier nog koud (5-10 graden).

We kiezen daarentegen wel voor campings met alle faciliteiten, zoals (warme) douches, complete keuken, tv kamer, eetkamer, dus eigenlijk slapen we alleen in onze ship...Maar tot nu toe bevalt het ons wel..

In Northland hebben we alleen Bay of Island bezocht. Ninety Mile Beach is ook erg populair, maar de weervoorspellingen waren slecht en we hadden al een dag regen gehad dus hebben we deze weg door de zandduinen maar overgeslagen. Bay of Island is grappig, met al de eilandjes..die we alleen vanaf land hebben gezien..vanwege het slechte weer.

Vanaf het noorden zijn we in één keer doorgereden naar het schiereiland Coromandel. De weg op het schiereiland naar de gelijknamige plaats is echt bizar, smal en ontzettend veel bochten en waanzinnig uitzicht langs de kust..Het was een lange dag, maar zeker de moeite waard en ook de camping waar we verbleven had een mooi uitzicht.

Na onze lange rijdag hebben we er de volgende dag voor gekozen om iets minder kilometers af te leggen, we hebben de highlights van de peninsula bezocht..zoals Cathedral Cove...een gat in de rotsen waar de zee doorheen gaat...erg jammer dat ze er een mega waarschuwingsbord hebben geplaatst en dat je niet door de cove heen kan lopen..afgezet met touwen...eigenlijk was het zonde van het uur lopen...maar bewegen blijft goed. Na Cathedral Cove zijn we naar de Hotwater Beach geweest..waar je met eb een gat graaft in het zand (legaal)... Warm water komt uit de grond naar boven en jij hebt een lekker warm bad..

Na de kust waren we wel toe aan een andere omgeving...op naar Rotorua..De omgeving van dit plaatsje is bekend om de vulkanische activiteit, je vindt er geijsers (die niet altijd natuurlijk stoom uitspugen), kokende modderpoelen en heel veel hotsprings en dan de geur....heel veel rotte eieren, maar daar wen je aan. Er zijn veel parken waar je al dit kan bekijken, wij hebben gekozen voor Waimungo Volcanic Valley, waar we een wandeling hebben gemaakt door dit bijzondere stukje natuur. Helaas geen grote geijser, maar wel heel indrukwekkend om te zien..

Na Rotorua zijn we doorgereden naar Taupo..Dit plaatsje ligt gelegen aan hoe kan het ook anders, het Taupo meer..Bij het meer heb je een waanzinnig uitzicht op de berg Tongario met zijn witte top, dat beloofd nog wat als we zuidelijker naar het gelijknamige Nationale Park gaan...

In Taupo hebben we een wandeling gemaakt naar de Haku Falls...indrukwekkend hoe het water zich door de smalle doorgang naar beneden verplaatst...zoveel power!!!

Verder naar het Tongario NP en niets teveel gezegd...de witte toppen reden we tegemoet en we hadden geluk, het skigebied was nog open, dus wij hebben de sneeuw opgezocht...

Sneeuw is echt waanzinnig hoor...alleen het nadeel is dat als er nog sneeuw valt de nachten ook erg koud zijn...hier hebben we dan in onze spaceship ook behoorlijk last van gehad...gelukkig is de ruimte niet al te groot!!!

Na de indrukwekkende bergen zijn we weer terug naar de kust gegaan naar Napier, dit gebied is bekend om de vele wijngaarden...Het stadje zelf is echter ook ontzettend leuk. Alles is in Art Deco stijl..Heel leuk om daar rond te struinen..Wat Napier ook geweldig maakt is de Frying Dutchman...Ja, we hebben lekker een patatje met mayonaise en een kroket gegeten en gewoon in het Nederlands besteld..We konden er zelfs haring kopen...wij passen even..Na Napier zijn we langs de wijngaarden doorgereden naar een plaatsje ongeveer 200 kilometer voor Wellington..waar we nu zijn en waar we morgen de ferry nemen naar het Zuider eiland...

Dus tot snel vanaf het mooie zuiden??!! xxx

ps. de kiwi's smaken hier erg goed!!! we hebben er nog geen gezien...alleen dood op de weg..maar dat telt niet...

elly buijs

Hoi Marco en Nadine,
Nou ik ben weer bijgelezen nadat wij terug zijn gekomen van vakantie.
Jullie hebben weer genoeg gezien en meegemaakt.
Ik heb bewondering voor jullie hoe jullie dit elke keer weer oplossen.
De foto's zijn ook weer erg mooi.
Dat jullie nu alweer op de helft van jullie vakangtie zijn, wat gaat dat snel.
Ik wens jullie nog heel veel reisplezier.
Groetjes van ons allemaal ui De Lier

Bernadine

Dat is vast even heel iets anders, weer terug naar de Westerse wereld...

Mooie foto's hoor!
Veel plezier nog, groetjes Bernadine

Loes Verdoorn

Lieve Nadine en Marco,
Fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat. Bizar hoe snel de tijd gaat he... nu zijn jullie alweer in Nieuw-Zeeland! Have fun en geniet van al het moois wat jullie nog gaan tegen komen. xxxx

Jan-Joost & Alexandria

Ah, we zijn weer terug op bekend terrein. Paaseiland en Tahiti staat nog op ons lijstje, maar van Nieuw Zeeland en Australie weten we alles :). Mooie herinneringen aan. We hopen dat jullie het net zo prachtig vinden als wij destijds.

marjolijn

Hoi Marco en Nadine,

Jeetje alweer in Nieuw Zeeland, wat gaat het hard! Ik vind het erg leuk om jullie belevenissen zo te volgen, en wat een mooie foto's!! Jullie zien en beleven een hoop! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor!! Heel veel plezier, geniet van al het moois en ik ben erg benieuwd naar de rest van jullie verhalen! Liefs, Marjolijn, Steve, Caitlin en Tom x

Sander en Arlette

Wat gaat de tijd toch snel. We zitten vandaag alweer op 1 november en de klok is terug uit gezet. Jak, om 18.00uur is het gewoon al donker. Blijf genieten, want voor je het weet zijn de komende 2 maanden voorbij. Wij gaan van onze laatste vrije vakantiedagen genieten dit weekend. Weekendje weg naar Centerparcs. En dan staat Sinterklaas en Kerst weer voor de deur. Dit jaar moeten wij erg creatief zijn, doen bij beide families surprise. Ben nu al beetje bezig met cadeautjes verzinnen. Lissabon is trouwens ook ontzettend leuk geweest eind september. Appartementje in Cascais, cabriootje erbij en rondtoeren met open dak, heerlijk.
Groetjes uit Berkel en Rodenrijs, wij kijken weer uit naar jullie volgende verhaal...

Hoi Nadine en Marco,

Leuk hoor dat jullie aan het kamperen zijn! Romantisch!
Ik had al een keer berichtje gestuurd voor jullie
timechange! Even reminder jullie vlucht vertrek een kwartiertje eerder dan in jullie schema zie onderstaand.QF 46 L 16NOV CHCSYD HK2 1505 1625. Groetjes en goede reis weer verder naar Aussieland!

Groetjes uit een beetje (regenachtig) Holland
Harriët

Hoi Nadine en Marco,

Ik was iets te enthousiast met de timechange, jullie zijn natuurlijk nog meer dan een volle week in New Zealand! Maar beter iets te vroeg dan te laat.
Dus pas voor 16 november!
Nou ja 3 keer is scheepsrecht! Veel plezier daar!