Op reis Marco en Nadine

Voorbereidingen

Natuurlijk zijn we al maandenmet de voorbereidingen bezig. Een to do lijstje staat al maanden in de computer en in plaats van dat deze korter wordt, wordt deze alleen maar langer.

Het belangrijkste is dat ons ticket om de wereld nu helemaal in optie staat. En ik kan je wel vertellen dat hier heel veel tijd in gaat zitten. Vooral als je de route die je in je hoofd hebt, toch niet helemaal mogelijk is. Je hebt of te veel stopovers in een continent, de luchtvaartmaatschappij waarmee je wilt vliegen past niet in het ticket en dan nog het maximaal aantal mijlen dat je met 2 mijl overschrijdt en ookal is het maar 2 mijl, je tarief gaat echt omhoog.
Maar met hulp van een collega van Nadine (Harriet bedankt) zijn we er aardig uitgekomen en staat de route nu vast (maar we kunnen nog wijzigen).

De landen/plaatsen die wegaan bezoekenzijn:

Ecuador, Peru, Bolivia, Noord Chili, Paaseiland, Frans Polynesie, Nieuw-Zeeland, Australië en als laatste Hong Kong.

Wat we al snel definitief geboekthadden warende Galapagos Eilanden. Een paar maanden geleden was de dollar koers ook iets gunstiger. We hebben gekozen voor een echt tourist klasse schip (bootje), waar we slapen in een stapelbed, maar wel met warm water aan boord.
' The princess of the Galapagos' zal ons de mooiste plekjes van de eilanden laten zien. En met een flinke voorraad pleisters zullen we de zeeziekte overwinnen!!?? (TO DO)

Door het vele surfen op internet blijkt ook dat vooraf in Nederland reserveren niet onvoordelig kan zijn. Touroperators hebben toch vaak ook scherpe tarieven. En ook beperkte beschikbaarheid voor bijvoorbeeld the Ghan in Australie zorgt ervoor dat je toch trajecten vast gaat zetten.

Ook de Spaanse cursus gaat goed. Helaas was de laatste schriftelijke overhoring niet goed, maar dat was net na de vakantie! Zitten er nu weer helemaal in.

Al met al zijn we lekker bezig en staat nu bijna iedere zondag in het teken van onze wereldreis. Dat betekent dat we niet kunnen wachten tot het zover is!